February 5, 2010

Panggil aku..Jiwa Kelajuan.


Seminggu. Kaoru berjauhan dengan aku. Memang patah kaki la takde transport.
Mak pinjam beliau since kereta Mak masuk bengkel kena cat.

Puas. Hari ni dapat rehat secukupnya. Kalau 7 minggu lagi aku cam
semalam memang boleh masuk wad kot. Ahahaa..

Kerenah 'birokrasi' buat kami satu kelas macam nak revolt. 80 orang nak puaskan hati sorang je. Yang juga tak pernah nak ambil kesah akan kami. Lecturer psychology aku kate, "It won't work if u do a job because it's a job. But do it for the passion." Lebih kurang gitulah. Dah. Tak boleh cakap banyak. Kang masuk berita utama Unisel lagi.

So semalam lepas kelas psychology pukul 12 lebih cam tu, kami, board of Dr. Jekyll & Mr.Hyde's theatre dikerahkan untuk tengok stage kat Politeknik Sabak Bernam. Nape diorang nak buat kat Sabak Bernam pun aku tak tahu. Tanpa sebarang early notice. Memang rushing yang amatlah. Tapi demi pointer & form 3 students kami gagahkan jugaklah. Dengan kuasa enjin kete Kee ngan Sanah kami pun bertolak...

Jauh tu tak payah nak cakaplah. Dan di sini aku nak nyatakan. Bersyukurlah korang jadi student Unisel. You know why? Politeknik Sabak Bernam lagi terpencil dari Unisel. Pekan jauh yang amat dari campus. Memang mati kutu la study kat situ. Tapi prasarana diorang memang tip top. Plasma screen tv melekat sebijik kat ruang pelawat dekat kawasan terbuka. Kalau kat Unisel rasenye dah lame kene jual.. And so, kami pun bermesyuaratlah dengan director Politeknik. Director Politeknik die ok? Last time jumpa ketua JKK je. Saspen jugaklah. Alhamdulillah it all goes well despite dah lewat sangat.

Hall diorang boleh tahanlah despite ade sikit kurang. But still, grand lagi Main Hall Unisel lah. Sebagai leader Logistics+Technical department (juga props tapi itu expertise & department asal Ili sebelum Zabedah messed everything up), jadi keje akulah tanye pasal equipments, control room and so on. Yang paling best dapat panjat naik tempat lighting! Dengan wedgesnye.. Nasib baik aku pakai office wear masa tu. Taw2 dah dekat pukul 7.

Duduk dalam kete Kee memang nak tertanggallah tudung aku since kene bukak tingkap. Tapi best sebab aku dapat discover pasal dua classmates aku (Kee ngan Law) yang completely berbeza dalam & luar kelas. Dalam kelas Kee senyap yang amat tapi kat luar boleh kate bising jugaklah. Tapi terbalik pulak kes dengan si Law ni. Tambah dengan Anas dengan Syu, boleh kate meriahlah dalam kete tu. So akhirnya kami stop kat kedai milik ayah Syu kat Sungai Besar makan ciken chop. Sedap!!! Thanks alot Syu! Siap dapat diskaun lagi! :D

It really was a long ride. Before bertolak balik Unisel aku sempat borak sikit ngan Kee. Siap offer aku drive kete die lagi. Aku bab drive kete orang ni aku seram sikit. Pape jadi kang tak pasal2 kene bayar. Tapi fikir balik kesian pulak kat Kee. Seharian pegi balik die drive. Pastu kene drive balik Rawang lagi. Yang lain sume reti bawak auto je. So takpelah. Bile lagi nak rase bawak kete Kee? Hehehee... Taw brape laju aku bawak kete beliau? Aku pun tak tahu since meter die rosak. Hohohoo...

Tapi yang pasti meter ram(?) beliau mencecah 4. Kot. Anas cakap. Agak nak terbang jugaklah kete tu. Law, Syu ngan Kee kat belakang dah takut. Tapi sebenanye aku lagi takut! Aku pun tak tahu macam mana aku boleh bawak laju gile macam tu! Sebab baru bawak 80km/h pun Mak akan bising! Maka keluarlah macam2 falsafah Anas pasal bawak kete laju. Tapi bukannye oppose aku bawak laju, lagi encourage adelah! Tapi serious best gile! Rasa macam terbanglah.. Alamatlah title pemandu berhemah yang sering A'a ngan Ili label aku kene tarik. Memang group kete Sanah terkejut gilelah aku bawak macam pelesit. Dapat pulak title Jiwa Kelajuan dari Anas...

Tapi hari tu belum berakhir lagi. Sampai dari Unisel (pukul 10 camtu) kene attend meeting theater pulak. Nasib baik penat aku time nak dekat show dengan time show tu je nanti. Rasenye Anas lagi penat. Bukan senang jadi Director ni. Combine 2 kelas pulak tu. Balik dari meeting pun kene rush since A'a nak tido rumah kawan kat BB adehal. Aku takde kete kene la tumpang die. Sampai depan hostel je, satu kete hitam yang amat familiar parking kat depan. Apesal cam kenal je Matrix ni? Ya Allah, Abah ngan Mak rupenye! Bile pulak aku mintak diorang datang amik aku? So kesudahannya aku balik Klang tanpa A'a.. Sampai rumah pun dah pukul 12. Memang padam habis sampai pagilah..

Kesimpulannye, jangan bawak kete laju2. Haha. Lagi2 kalau drive kete orang. Aku ni agaknye sedikit culture shock kot since tak pernah bawak kete melebihi 110km/h. Haha. Thnx 4 letting me drive your car Kee! Besok2 gi Sabak Bernam lagi kasi I bawak ek? Hohohoo.. Agak lari topic sebenanye cite aku ni. Ili jangan mare Kee kasi aku bawak kete die... Heheheee....

3 comments:

taqO said...

salam.
wahh!! bapaks panjang.
cik amis nk buat karangan ke?
keh3.. :) mmg da tmpat tuk menulis rite? panjang mane pon anda yg tulis. hehe~

Betul ke poli ade TB besarr punyee?
jom rompak! haha.ni perangai dak2 un****.hehe

Hoho..kete xde ke?
bgs la..leh kurus kan badan.
jadi ramping sket..cam lidi.. :D
pesanan kementerian.
bwk le kate tu plan2..
basic pon 240 je..haha
xde la..100 ok la..ok ke? keh3..

den plak nk buat karangan kat sini. :D haha.
skian tamat.

iley said...

malu la aku mcm ni. byk sgt nama aku dlm post kau

p/s: blush. hahahahahahah

aniS.Kye said...

en.taQ0:
w'salam. adess.. ni np pedas sgt statement anda neh? baek punye tembak...adess... :p

klu nk rompak tb dorg kn bwk tangga sbb tinggi. itu psl x kn rompak kot.
hmm...

ili:
oh..saje aku promosi ko kt cni..
ahahahaa...