October 20, 2009

Fresh Air

Selama 5 hari balik Klang aku tak keluar rumah langsung. Terkedap dalam bilik atas lantai. Terjelepuk atas sofa depan TV. Tak pun benda lain. Baru semalam rasa angin Raub bilamana Abah tiba2 datang geliga peliknya pukul 4 petang. Langkah kanan betul bila Wak Idah hidangkan kami LIDAH MASAK KARI. Ughh... Tapi sedap la pulak. Tambah pulak durian berulas2. Sampai rumah pukul 12 semua mabuk dan memulas.

Akhirnya hari ni dapatlah aku melayan jiwa remaja aku.
Cerita Papadom aku dan Hawa tonton.
Boleh tahan kelakarlah...

Selesai semua, ke kedai buku kami menuju.
Alang2 mencari hadiah hari lahir sahabat kesayanganku.
[HAPPY BIRTHDAY A'A DEAR!]
Sedang aku belek buku terbaru Dan Brown, The Lost Symbol,
datang geliga pelikku pulak.

"Weh Hawa, ko dok situ kejap jadi model aku."
"Ape ko Kye, tak nak aku!"
"Duduk je la..."
Dekat rak buku Hawa menyangkung.
Klik!
Dapat pun tangkap. Tapi macam kuranglah pulak...
"Meh la sini aku tangkap tuk ko... Ko nak macam mana?"
"Hmm..ntah. Aku cume takut ape yang dalam kpale otak aku
tak sama dengan ape yang ko buat nanti."
"Habis tu macam mana?"
Maka bermacam2 caralah kami bereksperimen.
Sampaikan berkelah atas lantai.
Tiba2,
"Aaa...miss. Di sini ta bole tangkap gambar." Seorang apek tegur aku dari belakang dengan loghat Cinanya.
"Oh. Ok2." Cepat2 aku dan Hawa buat hal lain.
Tak sempat aku nak bergambar!
Kacau betul dia ni. Kedekut! Tapi malu pun ada. Juga kelakar!
Memandu balik rumah pun teringat2 sampaikan salah masuk simpang.
Ehehe...
Tapi yang penting dapat jugalah aku merasa angin luar.
Sekurang2nya otak ni meneguklah udara yang berlainan sikit.
Tapi rasa macam nak belilah novel Dan Brown tu.
Hmm....


8 comments:

taqO said...

haha! xde koje lain.
pi maen jauh2..ngeh3~ :D

aniS.Kye said...

alahai...
anda pon suro men2 jauh2 ke?
yela2..
men jauh2 msk lombong...XP

Anonymous said...

oi macik!ape hadiah2?
heh!aku suda tua,jgn dibeli.membazir saja.
aiyaa...
maw bagi,bagi la set pinggan mangkok arcopal!hahaha!
leh wat jamu kau open house nnti!XD

hahahahahaha!XD

aniS.Kye said...

byk r arcopal mu.
kete kebal bole la. XP

Anonymous said...

betol?bak meh la..aku sewakn kt taqo.taqo,lu maw?XD

taqO said...

haha! mesti mau mehh..
kompom nyawa tahan 200tahun.
kalau naik itu kete balik kg. la. :D haha~

aniS.Kye said...

peh.
lingkop selangor bus cm nih. XP

Anonymous said...

biar lingkop.byr tak berbaloi dgn service..XP

oke.rindu bas slngor.haha!