August 5, 2010

Wake Up Call 2


Hmm..

Hari ni sangat buat aku terkejut. In fact, all of B.Ed TESL semester 6 terkejut. Mana taknya, PRACTICAL DICEPATKAN KE JANUARY 2011! Haha. One freakin commotion. Aku? Aku nak jadi teacher? Seriously. Do I look like a teacher? XD

Mulalah masing2 memikirkan masa depan yang makin pendek..
Dan terpikir akan Ili Aqilah untuk merepair result selepas practical nanti memandangkan ada masa lebih. Bijaklah kau Ili. Thanx for that offer yaw!

Since Mara support aku sampai 2012 (walhal aku dah habis study masa tu) so I was thinking, what harm will I get? Maybe fenin sikit lah masa nak membayar nanti. But way long back then that He had plans for me for my future. Despite ungratefulness aku towards Dia rupanya ini rancangan Dia buat aku. Cuma aku yang tak nampak.

Teringat aku waktu semester 1 degree dulu. Blazing with passions! Tapi disebabkan satu subjek yang aku rasa tak sepatutnya dapat D, terus aku putus harapan. Main2 sampai senior year. Padahal aku attend semua lecture kelas tu, hantar semua assignments, final exam, tak tidur malam study. Tapi dapat D? Bukan aku sorang dapat D. Logic ke? Subjek aku yang lain paling low B je. Lecturer tu pulak memang terkenal akan kehandalannya menggagalkan students during that time.. Sikalang dia sula oke la.

Baru sekarang aku terasa semangat nak belajar tu datang balik. Aku main2 pun pointer aku oke. Cuba aku study serius, haha. Berapa boleh dapat ek?



Teasers : Maseh palat dek penangan 4 hours non-stop kelas literature.
Itu bukan simple presentation. Itu micro-teaching.
Lord Voldemort present je dah sejam lebih.

6 comments:

syafeenamk said...

Actually i've been thinking on repeating few subjects yg teruk. tp aku find out that intake will be on may. kita habis bulan sept. and grad bulan nov. which means if kita repeat, kita kena grad tahun 2012. Sebab, dewan senat takkan luluskan sijil tamat belajar dlm masa 2 months. lebih kurang mcm tu lah. chinpeng told me. but im not quite sure also :|

shiaa said...

goooooooood luck KYE!!!
;)

iley said...

ahahahaha. aku bukan saje bijak, malah comel.

i Pakcik Zharul said...

wahhhhhhhhhhhh early next year?
good :)
then you'll have banyak kerja sekolah akan suruh settle kan ^_^
sure seronok <3

aniS.Kye said...

yaya :
seriously?! adoi.. nk repair ke nk grad awal? adoi..

hawe:
tanhkies.. :)

aniS.Kye said...

ili :
dah cukup2 mengembang dlm blog aku..

azs :
is dat suppose to be menambah semangat or the other way round? azs nk pinjam lesson plan lama!