November 18, 2009

We Can Do It...


Tajuk di atas dibunyikan dengan tone macam Rob Schneider dalam cite Water Boy,
"You can do it..." (sengau)

Ingatkan kakak dia sorang je yang stress rupanya si adik apetah lagi.
Kakak stress nak dekat final exam (and somebody makes her a little angry),
adik pulak stress besok nak SPM.
Mak dan Abah stress sebab dua2 jantung pisang diorang nak exam.
Oren stress sebab dia kena berebut makanan dengan Tompok.
Ok, out of topic.

Baru tadi ku dapat mesej Mak cakap sama2lah kita solat hajat untuk Ijat yang besok nak start SPM dia. Mak siap puasa lagi. Aku terkejut sampai stoken tercabut (idiom in English shock till I knock my socks off). So aku wish la dia + cakap aku sayang dia. Eceh... Dia cuma cakap "Wookeyy! Time kasih kak! K aku nak tido dulu besok nak exam!" secara pendeknya.

Tapi kebenarannya dia tak nampak stress. Agak jealous di situ. Kesimpulannya, apa jua yang kita buat, tawakkallah. Usaha dan doa seiringan. Kalau dah usaha tapi tak dapat yang sepatutnya cuba reflect balik apa kesalahan atau perkara yang tak sepatutnya yang kita dah buat. Sebab itu yang selalu berlaku pada aku. So despite rasa bengang yang teramat sebab result tak mencapai target aku sampai rasa nak bawak kete 150 km sejam, aku akan cool balik sebab aku tau benda bodoh ape yang aku pernah buat sebelum exam. Pi ponn...

Buat semua rakan seperjuangan di medan exam,
break a leg! (meaning sama dengan good luck)

3 comments:

ita said...

ehh gudluck 4ur final ok!
gudluck gak kat adik ko yang ambik spm tu.
t banje aku makan ok! haha :DD

aniS.Kye said...

agagaga XD
tongkise tongkise!

ble2..
aku blanje ko byr...

i Pakcik Zharul said...

gosh i love your header!