August 19, 2009

In the Name of Friendship

Duhai kawan2 ku. Aku tak mengerti apa yang berlaku.
Kenapa korang nak panjang2kan benda yang pendek?
Kenapa nak besar2kan benda yang kecik?
Kenapa korang nak kisah sangat perkara yang remeh?
Kenapa korang nak pilih persengketaan daripada persahabatan?
Korang dah lupa ke hari2 gembira yang korang pernah lalui sama2 dulu?
Kenapa nak sesakkan hati dengan hasad dan dendam?
Kenapa?

Aku rindu masa foundation semester 1 dulu.
Semua orang tolak ansur satu sama lain.
Benda serius boleh jadi kelakar.
Dalam kelas tak pernah kering gusi.
Bila cuti semester masing2 rindu satu sama lain.
Korang dah lupa ke semua tu?

Aku penat perhati semua benda yang menyakitkan ni.
Sebab tu aku lagi suka sendiri.
Tolonglah korang..
Aku sayang sangat korang semua.
Aku tak pilih mana2 pihak.
Aku tak kisah kalau korang tak peduli dengan aku.
Tapi jangan la tikam sesama sendiri.
Ingat balik semua kenangan manis yang korang lalui.
Aku mintak sangat2...

4 comments:

iley said...

ade kene mengene ngan aku eh?
hahaha

aniS.Kye said...

no lah..
ni appicable tok sume mmber2 ku..
aku syg sume mmber2 ku..
no fur choosing..
ngahaha..

aniS.Kye said...

slh eja.
applicable.

iley said...

xde pun..