June 1, 2010

Leeres Segeltuch




or in English, empty canvas.

Aku sendiri tak faham kenapa aku clueless sangat malam ni sampaikan tak tahu nak letak caption atau title ape untuk photo ni. Aircraft kat atas adalah dari model De Havilland Canada DHC-7 atau Dash 7. Zoom dekat2 baru nampak.

Dash 7 ni aku shoot masa kat Tioman. Yes, why shoot the sky when you have South China Sea ahead of you. Aku punye suke la. Aku snap betul2 in a nick of time sebelum hilang dari pandangan aku. Lepas tu aku senyum sorang2.

In an instance, hilang Les Misérables [bukan novel tu] dalam diri aku. Glasses patah, phone masuk air time snorkelling, boat punye schedule delayed 2 jam, kena tidur atas lantai papan, nangis sorang2 tengah malam ditemani 2 ekor kucing kat sebelah aku, etc. So yeah, I adore the skies, the clouds and the aircrafts passing above me. Blue skies, happy endings.

Aku tinggalkan rasa pahit dalam dasar Laut Cina Selatan biar dimakan ikan jadi *tutt*. Untung2 sisanya jadi baja buat terumbu karang yang makin pupus. Ade jugak faedahnye. Dan aku bawa pulang memori indah bersama kawan2 baru yang aku kenal dalam process tu jadi long-term memory dalam parietal lobe aku. Kan dah keluar Psycholinguistics.


ps : Sape punye idea untuk picture ni silelah rasa tak malu untuk sumbangkan pada aku.

No comments: