April 23, 2010

Despise Divertimento


Don't call me Mozart,
I'm neither Bach.
My life is not a divertimento.
_________________________________

Yeah, you won't understand it. That's my purpose.

Dan aku bukan dalam mood Shakespears untuk mengarang tulisan yang mungkin buat
semua berlari mencari Oxford Advance Learners dalam possession di depan skrin komputer.

Kau belum kenal aku, kalau kau fikir hidup aku semacam divertimento.
Mungkin aku kipas-tak berapa nak-mati Andrea Bocceli, Luciano Pavarotti
mahupun Il Divo.
Belum tentu aku faham Italiano.
Tapi jangan kau minta ku dendang Hasta Mi Final.
Nanti kau yang terkial-kial.

Double the code.
Makin kau takkan faham aku.
Macam mainan Noda Megumi dengan Etude Opus 10 No. 4 Chopinnya.
Notasi berdrama yang amatlah fast paced.
Salah kau langkah, salahlah interpretasi kau akan aku.

Kau tahu?
Aku ketawa sendiri.
Kebenarannya kau yang paling mudah membaca tingkahku.
Tapi rupanya kau yang paling awal cabut lari.
Aku tahu. Bukan hak aku menyalahkan kau.
__________________________________________

Ye aku tahu karangan kat atas tu incomplete.
Macam Symphony No. 8 Unfinished pak cik Schubert.
Tapi aku dah off-track. Since sebenanye aku nak state pasal hidup aku sekarang je.
Yang makin kuat aku bertahan, makin kuat Dia uji.
Aku ingat pesan Ustat Najhan, "As sobaru minal iman.."
Haha. Bahana dengar lagu Chopin Etude Op. 10 No.4 tu banyak kali.
Dan kacau Law Lik Wen dengan 'pondang'nye tu.
Lawak la ko Law.


1 comment:

iley said...

aku ingatkan, ape kate kite buat the series of lik wen's talk. boleh budak2 tesl amek jadi bahan research.